ISTILAH SAHABAT

Hello, guys! Konon- konon macam ramai yang baca blog 'my lovely moment' hihi Takpelah, aku tak kisah pun. Yang penting aku gembira menulis something yang aku rasa nak share or any experience yang aku ada (konon- konon berpengalaman sangat hihi). Hari ni, aku bosan sorang- sorang dalam department. Wait, korang jangan fikir aku sorang je staff dalam ni okey. No no, total staff dalam department ni 14 orang tenaga manusia saja. But why you said you're alone? Ok let me telling you guys, pernah tak dengar ayat- ayat puitis ' sepi dalam ramai' or ' hilang dalam riuh'. That's i'm felt now kalau my one of bff take off sebab dia duduk belakang aku aje hihi


You know, aku ni jenis yang sombong jugaklah dan susah nak berteman. Opss, korang jangan cop aku sombong yang hidung tinggi tu tau..no! Istilah sombong aku ni ialah sombong yang tak reti berkawan gitewww hihi Dari zaman kanak- kanak, time belajar dan sekarang di alam pekerjaan, aku boleh je kira how many friends yang aku ada. Well, ada masa- masa that friendship we had akan pergi macam tu je tanpa sebarang salam perpisahan ahahaha tetiba jiwang plak. 

Guys, konsep aku senang je dalam friendship. Korang kena happy dan openness bila dah jadi listed dalam dunia friendship. Then, aku tak suka orang yang datang for their need only and disappear for nothing you can use as reason. Sepanjang hidup ni, dah macam- macam ragam manusia aku jumpa. Ada yang baik tup tup dia tikam belakang. Kalau tikam guna pisau bagi mati, okeylah juga but when their using black magic to backstabbing you of sudden, only Allah know what's you felt inside..so bad. 

Then, aku jenis yang if orang tu dah tak sudi nak berkawan, aku pun okey je. Just let them away and move on. Dalam kamus friendship aku, kalau korang dah rasa aku ni tak memberi apa- apa meaning or senang cerita dah meluat, i'm so proud to stop this nonsense. Seratus kali korang nak benci, aku lagi seribu ribu lemon tak hingin ahahaha Lagipun hidup ni tak lama and tak kekal pun. So aku tak kisah hilang mana- mana orang yang not suit for my friendship but i'm really taking care of my heart to get hurt by anyone those use 'friend's name.

Korang mesti fikir aku ni jenis bongkak and not friendly type isn't? No, you can try to be friend of mine, then you can describe who I am. Senang cerita, aku ni jenis mana- mana orang boleh dekat dengan aku cuz i'm the person can lend my shoulder when the whole world against you. Ya, aku suka bertukar- tukar masalah dengan sesapa sahaja yang perlukan khidmat pendengar. Thats why I was thinking to change my major study to psychology. Okey guys, lunch time is ringing! See you next. Always wish the best of luck to all of you, guys =)

Comments

Popular Posts